2010. január 4., hétfő

kései karácsony















Mindenben egy kissé
későn érő voltam
még ebben az ünnep dologban
is,csak most érzem igazán,
hogy így Szilveszter után
talán-talán
megszületett szívemben valami,
amit előcsalogatni
nem volt képes sem
töltött káposzta illat,
sem csengő-bongó csillag
versek sokadalma,
sem a pezsgőspohár
bódult koccanása.

Vagy a nagy káosz zajában
nem hallottam meg
az apró, gyönge hangot,
mi épp akkor sóhajtott utolsót,
amikor a templomi
tolakodásban
épp a mögöttem álló úr
bal lábára hágtam.

Nekem az ünnep csak
most jött el
tele csenddel, és valami
furcsa félelemmel,
hogy jaj mindjárt itt
is van a húsvét
akkor meg kiváltképp
a zajban a kis-hangot
hallani  illenék.


2 megjegyzés:

Vállalkozásom megszűnt írta...

Üdvözletemet és újévi jókívánságaimat küldöm!
Reméljük, hogy az újév nem fog rosszabbat hozni!

szeterka írta...

Köszönöm Péter,viszont kívánom!
Hogy nem fog-e rosszabbat hozni...?
Majd meglátjuk,ha az Isten éltet decemberben még visszatérünk erre.:)
Ölellek!